Haruki Murakami “Pădurea norvegiană”

Despre acest scriitor am auzit multe. Prietena mea, Ana mi-l tot recomandă de ceva timp, iar eu ştiu că este unul din cei 3 pretendenţi ai premiului Nobel în Literatură 2011.

Numele deţinătorului Premiului Nobel pentru Literatură 2011 va fi anunţat la Stockholm joi, 6 octombrie, la 15.00, ora Moscovei. Acest fapt se comunică pe siteul Academiei Suedeze, care anual nominalizează laureatul. Academia a fost fondată la sfîrşitul secolului 18 pentru dezvoltarea limbii şi literaturii suedeze. De obicei pe lista, care ea o întocmeşte la începutul fiecărui an în baza nominalizărilor expediate, sînt pînă la 350 nume de scriitori şi poeţi. În aprilie această listă se reduce pînă la 15-20 de persoane, apoi – pînă la cinci candidaţi, dintre care în octombrie membrii Academiei aleg unul cu majoritatea de voturi.

Azi, mi-am procurat cartea sa “Pădurea norvegiană” despre care am citit că este un roman, care are ca fond o atmosferă social-politică agitată a anilor 60, dar totul se petrece pe un alt background, cel al unor episoade marcate la tot pasul de scene erotice.

De fapt, titlul acesteia nu e nimic altceva, decît denumirea unei piese ale formaţiei Beatles, în roman aflaţi de ce anume această piesă îi remarcă viaţa protagonistului.

Cu toate că Murakami nu s-a dat uşor multelor tentaţii de a se realiza filme pe baza romanelor sale, el a căzut de comun acord să se ecranizeze 2 romane, dintre care şi “Pădurea norvegiană”.

Am început să citesc romanul şi, spre marea deosebire faţă de celelalte lecturi, m-a captivat din prima filă. Se simte stilul rafinat şi adîncit în detalii ale autorului. Sunt descrise nişte momente de-a dreptul intime, dar şi romantice…
Un exemplu funny-romantic:
“Ne primblam printr-un crîng de pini înspăimîntător de liniştit. Sub paşii noştri trosneau micile cadavre ale greierilor, care îşi găsise sfîrşitul la finele verii şi aleea era plină de ele 🙂 “

Urmează scene interesante de tot, aşa că eu mă retragrag să o citesc!
To be continued…

About Cristina Evtodii

https://www.facebook.com/cristinaevtodiiblog/ https://www.instagram.com/cristinaevtodii/
This entry was posted in Biblioteca mea and tagged . Bookmark the permalink.

1 Response to Haruki Murakami “Pădurea norvegiană”

  1. fernseher says:

    I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz answer back as I’m looking to construct my own blog and would like to find out where u got this from. kudos

Leave a comment